Generelle oplysninger
Sengetid APS
CVR nr: 38311697
Damvej 9
8741 Sabro
Tlf. 70 60 55 53
E-mail: [email protected]
BETALING
Sengetid.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Hvis du betaler med et MasterCard, Visa Electron eller et andet debet/kredit betalingskort (undtagen dankort), reserveres beløbet på din konto i henhold til din aftale med din kortudbyder. Reservationen ophører og beløbet trækkes på din konto, når varen sendes fra vores lager.
Hvis du fortryder din ordre inden varen er afsendt, giver vi meddelelse til din kortudbyder om samtidig at annullere reservationen af beløbet på din konto. Vi gør opmærksom på, at det er din kortudbyder, der herefter er ansvarlig for at annullere reservationen, og at beløbet kan være reserveret på din konto i en periode på løbende måned plus 30 dage afhængig af din aftale med kortudbyder – også selvom du har annulleret din ordre hos os. Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice for flere oplysninger om fortrydelse af en ordre eller en reservation på din konto.
Sengetid.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
PRIS
Alle priser er i danske kroner inkl moms. Alle priser er dagspriser og kan ændres fra dag til dag. Køber bliver faktureret prisen gældende på bestillingsdagen. Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer, samt svigtende leverancer.
PRISSIKKERHED
Hvis prisen på en vare indenfor 30 dage fra købet nedsættes hos Sengetid i forbindelse med udsalg eller anden kampagne, tilbyder vi at matche denne pris og udbetale differencen. Køber skal selv henvende sig til Sengetid omkring prisforskellen med alle nødvendige oplysninger.
Sengetid er ikke forpligtet til at oplyse om kommende prisnedsættelser, kampagner, udsalg mv.
LEVERING
Der vil typisk gå mellem 10 og 20 hverdage fra modtaget bestilling til varen kan afsendes. Du vil modtage en mail omkring forventet leverings uge og derefter blive kontaktet omkring leveringstidspunkt, så vi sikrer, at sengen kan modtages på adressen. Sengetid.dk leverer på alle hverdage.
Der leveres gratis til kantstenen, eller til pakkeboks/døren. Alle senge og madrasser leveres med fragtmand, alle andre produkter leveres med post nord eller gls.
Vores fragt er gratis til fastlandet i Danmark og brofaste Ø'er. Til ikke brofaste Ø'er som Bornholm, Samsø med videre, kommer der et Ø-tillæg på 800 kr.
For levering til Grønland og Færøerne, kontakt os venligst via mail for en pris.
Bortskaffelse
OBS! Sengen skal være skilt ad, eller kunne skilles ad uden værktøj.
Montering
OBS! Ved montering af seng (og bortskaffelse af gammel seng) tages emballage ikke retur.
Indbæring
Har du valgt levering med indbæring, tages der forbehold for at dette er muligt uden fysiske ændringer af adgangsforhold, du bedes derfor sikre dig at varen kan passere døråbninger, trappeopgange mv. Indbæring skal kunne foretages af 2 mand. Bemærk desuden at vores chauffører af sikkerhedsmæssige årsager ikke må aftage deres fodtøj. Du har selv ansvar for at sikre afdækning/smudsunderlag, vi beklager denne ulejlighed
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Bemærk, at ved køb af nye senge (ikke demomodeller) har du ud over de 14 dages fortrydelsesret udvidet ombytningsret, som du kan læse mere om i særskilt afsnit.
Hvis du ønsker at fortryde eller ombytte en vare, skal du sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelsesretten betyder, at du kan tilbagelevere varen og få varens pris udbetalt.
Fortrydelse af dele af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Varen sendes til:
Sengetid APS
Damvej 9
8471 Sabro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
UDVIDET OMBYTNINGSRET
Vi tilbyder udvidet ombytningsret og tilbyder 101 nætters prøve på din nye seng. Det betyder, at du kan prøve din nye seng i dit eget soveværelse for at se, om det er noget for dig. Og hvis du skulle få brug for en anden fasthed, så leverer vi gratis en ny fasthed til din kantsten inden for de 101 dage.
De 101 dages prøve starter fra sengen er modtaget.
Ved køb af andre varer end senge, som er omfattet af ”udvidet ombytningsret”, skal du selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Dette gælder fx tilbehør.
Udvidet returret
Hos Sengetid har du samtidig 101 dages returret på din seng. Returnering forudsætter, at sengen ikke er beskadiget, men at den fremstår som ny og er i original emballage.
Du kan gratis returnere din seng ved at indlevere den til:
BRING Norddigesvej 3,
8240 Risskov
Aarhus
Ønsker du at returnere din seng vha. fragtmand, koster returnering kr. 1499,-. Sengen skal være pakket i original emballage, når fragtmanden kommer.
Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.
Ombytningsret
Du kan gøre brug af din ombytningsret, hvis det er indenfor 101 nætter fra leveringstidspunktet.
NB. Der er EN ombytning pr. bestilling.
Ombytning af fastheden i sengen
Du kan justere din sengs hårdhed ved at skifte din springmadras. Selve madraskernen, hvor hårdheden ligger i, bliver skiftet efter ønske. Det kan tage 2-4 uger at vænne sig til en ny seng, derfor anbefaler vi at man venter med at ombytte fastheden indtil man er sikker på det ikke blot er et spørgsmål om tilvending.
Det er to muligheder for udskiftning af fasthed:
- Gratis ombytning:
Hvis du vælger gratis ombytning, leverer vi en ny madraskerne med din nye fasthed til kantsten. Du står selv for at skifte kernen i din seng og for at bortskaffe den gamle madraskerne.
Det er nemt og simpelt at skifte madraskernen ud, og det kræver intet værktøj. Du skal blot lyne betrækket af og skifte kernen ud med den nye.
- Vi gør det for dig:
Ønsker du ikke selv at skifte madraskernen ud, kan vi lave udskiftningen for 249 kr. Vi tager også den gamle madraskerne med retur.
OBS! Har du en ”medium” eller ”fast” og ønsker ”ekstra fast” er der et differencebeløb på 999 kr. som også skulle betales hvis den var bestilt fra starten af. Der gives ikke evt. differencebeløb retur.
Ombytning af topmadrassen til en anden kerne
Latex kan ombyttes til Wonderpur eller omvendt. Kun til samme model som hører til sengen.
OBS! Har du en Latex topmadras og ønsker en wonderpur topmadras er der et differencebeløb. Differencebeløbet gives ikke retur.
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Sengetid.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Sengetid APS
Damvej 9
8471 Sabro
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr., mailadresse og fødselsdato.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Sengetid ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Som registreret hos Sengetid ApS har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: e-mail [email protected]. Direktøren for sengetid.dk ApS er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger der registreres om dig.
KLAGEADGANG
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ODR, hvis du vil klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med en bopæl i et andet EU-land end Danmark.
Klage indgives her. http://ec.europa.eu/odr. Hvis du klager, skal du angive vores e-mailadresse [email protected].
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.10.2024.
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Sengetid.dk
Damvej 9,
8471 Sabro
E-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)