Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Sengetid APS
CVR nr: 38311697
Fjeldhammervej 15
Tlf. 70 60 55 53
2810 Rødovre
E-mail: hej@sengetid.dk


Betaling

Sengetid.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Du bliver ikke opkrævet et kortgebyr på sengetid.dk

Alle beløb er i DKK og er inkl. moms.

Sengetid.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

Levering

Der vil typisk gå mellem 10 og 14 dage fra modtaget bestilling til varen kan afsendes. Du vil blive kontaktet omkring leveringstidspunkt, så vi sikrer, at sengen kan modtages på adressen. Sengetid.dk leverer på alle hverdage.

Der leveres gratis til kantstenen, eller til pakkeboks/døren. Alle senge og madrasse leveres med fragtmand, alle andre produkter leveres med post nord eller gls.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Sengetid.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

 

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Sengetid APS
Fjeldhammervej 15
2610 Rødovre

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Når du handler på sengetid.dk har du 14 dages fortrydelsesret på købet, som beregnes fra det tidspunkt, hvor du har modtaget din vare.

Hvis du fortryder dit køb efter modtagelse af varen, skal du meddele sengetid.dk pr. mail på hej@sengetid.dk. I meddelelsen skal du sende en utvetydig erklæring herom, jf. nedenfor og selv betale alle udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du benytter fortrydelsesretten. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Fortrydelsesretten betyder, at du kan tilbagelevere varen og få varens pris udbetalt.

Varen skal sendes retur til sengetid.dk (Fjeldhammervej 15, 2610 Rødovre), senest 14 dage efter, at du har fortrudt købet og indsendt den utvetydige erklæring.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Senge og madrasser. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1500kr.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Vi anbefaler også ved madrasser, at du så vidt muligt tester dem med plastikken på, så du er helt sikker på, at varens værdi ikke forringes.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr., mailadresse og fødselsdato.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Sengetid ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Som registreret hos Sengetid ApS har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: e-mail hej@sengetid.dk. Direktøren for sengetid.dk ApS er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger der registreres om dig. 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på hej@sengetid.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsnin
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.24.2017

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:
Sengetid.dk
Fjeldhammervej 15
2610 Rødovre
E-mail: hej@sengetid.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)